ישראל והאמירויות חתמו על מזכר הבנות ראשון בתחום הפיננסים

    איתי גדסי No Comments on ישראל והאמירויות חתמו על מזכר הבנות ראשון בתחום הפיננסים

    הצוות הפיננסי באבו דאבי בראשות הכלכלנית הראשית סיכם על שיתוף פעולה עם הבנק המרכזי של איחוד האמירויות

    צילום: משרד החוץ
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הדיונים באבו דאבי על הסכם השלום. הצוות הפיננסי באבו דאבי בראשות הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, שירה גרינברג, ובהשתתפות המפקח על הבנקים, יאיר אבידן, הגיע להבנות שהבשילו לכדי חתימה על פרוטוקול משותף ראשון של המשלחת לנושאי בנקאות ופיננסים.

    במסגרת ההבנות סוכם על שיתופי פעולה וקידום הסכמים פיננסים בין משרד האוצר הישראלי והרגולטורים הפיננסים בישראל לבין הבנק המרכזי של איחוד האמירויות.

    הצדדים הגיעו להבנות הבאות:

    תוקם ועדה משותפת של ישראל ואיחוד האמירויות לקידום שיתוף פעולה בתחום הפיננסים וההשקעות. בהקשר זה, הצדדים ידונו בקידום שיתוף פעולה בתחום השירותים הפיננסים והורדת חסמים פיננסים לביצוע השקעות בין המדינות וכן קידום השקעות משותפות בשוקי ההון.

    הצדדים ידונו בקידום שת"פ בשירותי הבנקאות וברגולציית התשלומים.

    הצדדים יקימו קבוצת עבודה ייעודית כדי ליצור את התנאים להשקעות משותפות התואמים סטנדרטים בינלאומיים ובכלל זאת בתחום המאבק בהלבנת הון ומימון טרור.

    שר האוצר, ישראל כ"ץ בירך על ההבנות: "אני מברך על מהלך היסטורי זה, על התחלתו של שיח פורה בין המדינות ועל הפרוטוקול שנחתם. משרד האוצר בראשותי ישלב ידיים עם שותפינו באיחוד האמירויות וביחד נקדם נושאים כלכליים ופיננסים ברמה בילטראלית וכן פרויקטים אסטרטגיים ברמה מולטילטראלית ובפרט פרויקט הדגל "רכבות לשלום אזורי" שעניינו פיתוח כלכלי של ישראל ומדינות האזור. ביחד נצעיד את ישראל והמזרח התיכון אל עבר חזון השלום הכלכלי".

    *הכלכלנית הראשית, שירה גרינברג אמרה לאחר ההבנות הראשונות: "היום יצקנו יסודות לשיתופי פעולה כלכליים משמעותיים בעתיד. משרד האוצר יוביל יצירה של תשתית מיטיבה לפעילות עסקית בין שתי המדינות ויסלול את הדרך לקידום הכלכלה הישראלית והאזורית".

    המפקח על הבנקים, יאיר אבידן אמר: "זהו רגע היסטורי, בו פעלנו באבו דאבי לייסד קשרים רגולטוריים ועסקיים עם עמיתינו האמירתיים. הגדרנו את התוואי בו נצעד בשילוב מקבילנו מאיחוד האמירויות על מנת לבנות קשרי בנקאות ופיננסיים איכותיים בכדי לקדם את קשרי המסחר והכלכלה של שתי המדינות, זאת בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים".



    0 תגובות